Táto webová stránka používa cookies. Pokračovaním v prehliadaní si tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia vášho webového prehliadača pre súbory cookie súhlasíte s používaním cookies.

Starostlivosť

Majitelia minuli na svoje zvieratá v minulom roku vyše 8,5 mld. eur

Podrobnosti
Kategória: Starostlivosť
Uverejnené streda, 14. máj 2014, 13:38
Napísal: Redakcia
Zdroj: Flickr.com/Dan Queiro, licencia Creative Commons

Európania minuli na chov svojich domácich miláčikov takmer deväť miliárd eur. Aj napriek nepriaznivým ekonomickým podmienkam míňali na krmivo a starostlivosť o svojich miláčikov značné finančné prostriedky.

Aj napriek recesii, trh s potrebami pre domácich miláčikov v roku 2013 vzrástol. Vyplýva to z najnovšej správy Pulse Report, ktorú vydala IRI. Analýza sa zamerala na Európu, ako aj šesť kľúčových trhov, a to Francúzsko, Nemecko, Holandsko, Španielsko, Taliansko a Veľká Británia.

Majitelia domácich miláčikov minuli na svoje zvieratá v uplynulom roku 8,5 mld. eur, čím došlo k medziročnému nárastu o 1,7 %.

Podľa IRI však tento nárast neodzrkadľuje zvýšený objemov predaja, ale nárast cien. Inflácia a skutočnosť, že na trhu sa objavilo viac prémiových značkových produktov v menších baleniach ovplyvnilo rast sektoru, ktorý však rástol pomalšie ako rok predtým.

„Zvieratá predstavujú veľký biznis," vraví odborník Ryan O'Meara. „Môžete uvažovať o tom, či si kúpite novú hru pre PS3 alebo XBox, alebo nový iPod, ale nemôžete váhať nad tým, či budete kŕmiť svojho miláčika. Toho kŕmiť musíte a majitelia dosť uvažujú nad tým najlepším, pretože domáce zvieratá budú vždy súčasťou rodiny a majitelia si chcú byť istí, že sú šťastní a zdraví."

K rastu prispel predovšetkým nákup krmiva pre mačky (84,1 mil. eur), zatiaľ čo majitelia minuli na krmivo pre psy polovicu tejto sumy (46,5 mil eur, najviac však tvorili nákupy maškŕt). K rastu v tomto sektore prispel aj nákup zvieracích potrieb. Psie maškrty a dobroty predstavovali v uplynulom roku nárast hodnoty a zvýšenie predaja vo všetkých európskych krajinách.

Starostlivosť o domáce zvieratá sa zdá byť stále polarizovanou kategóriou. Dochádza k rastu privátnych značiek a výrobcovia sa snažia získať zákazníkov individuálnou ponukou. V poslednom čase sa zameriavajú na jednorazové akcie s cieľom podpory predaja vlastných značiek.

© psisvet.sk

Súvisiace články